onsdag 24 mars 2010

127. världar klistrade till varandra

jag har två läsningar nästa vecka. den första är på måndagen, på open mic på gula villan vid universitetet. den andra är på fredagen, på ungaturs & turteaterns öppen scen på fyren i kärrtorp. vid båda tillfällena läser jag samma sak, vilket är nyutformat material som framförs som radioprat. textmassan har fortfarande ingen titel. jag funderar på att spela in läsningarna med min diktafon.
i fredags var det som om en drömsk framtid tog sej uttryck i nuet. jag dansade med barnen & för en kort stund var det som om nuets dimension synkroniserade med framtidens dimension, vilket lät mej dansa med min dotter. det var som om jag befann mej i en profetisk stund, en som skulle inträffa igen, men senare & på en annan plats.
jag har börjat läsa martian time-slip av philip k. dick. jag ska försöka hålla jämn takt så att jag blir färdig om två veckor eller något sånt. det känns som om det var länge sen jag läste en bok. orsaken till att jag känner så är att jag har läst andra saker. jag har granskat the living human curiosity sideshow samt somliga company flow-texter.

säger man som om eller som att? as if. som om.
att boxas kan vara som att ge någon stryk.

2 kommentarer:

  1. Blev du något klokare av att läsa raptexterna?

    SvaraRadera
  2. Det var mycket mer invecklat än vad jag hade trott. Men ja, litet klokare blev jag. Det bör nämnas att jag var ute efter de bäst formulerade sakerna och vackraste ordföljderna.

    SvaraRadera