måndag 29 mars 2010

128. varje bubblas historia

det är nu tredje dagen av magsjuka. jag blir tvungen att avstå från läsningen vid universitetet ikväll & satsa allt på fredagens läsning i kärrtorp.
jag har aldrig upplevt min kropp så utslagen som under lördagen & igår. idag är den höga febern borta, så nu kan jag tänka lite bättre. det konstigaste symptomet är andningssvårigheterna.
jag såg twelve monkeys (terry gilliam, 1995) för ett tag sen. filmen är inspirerad av en annan film - la jetée (chris marker, 1962). båda är fantastiska! la jetée är en fotoroman, en film berättad i stillbilder. jag såg collapse (chris smith, 2009) alldeles nyss. den borde alla se! michael c. ruppert är en enastående varelse. jag hoppas att han finner sin hundrade apa snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar