lördag 6 november 2010

173. minnesjagare från ordovicium

Père Lachaise, 31 oktober 2010

I torsdags landade jag på Arlanda efter att ha flugit från Paris CDG efter att ha tillbringat 6 dagar hos Zacharias och Anna efter att ha flugit till Paris CDG från Arlanda.
Under min vistelse i Paris besökte jag bland annat Père Lachaise, Muséum national d'histoire naturelle och Pompidou. Jag köpte kassetter på Boulinier, hittade billig Company Flow på Gilbert Jeune och fyndade vinyler på Silly Melody. Nedan följer en lista över några av de saker jag tog med mig hem.
  • Cannibal Ox feat. Rob Swift, Cosmos, 12"
  • Company Flow, Little Johnny from the Hospitul, CD
  • DJ Eli, Breeze Brewin, Q-Unique, Godfather Don, J-Treds, MF DOOM - Fondle 'Em Fossils, 12"
  • Indelibles, Weight, 12"
  • Insight, Updated Software v. 2.5, LP
  • Rasa, Everything You See Is Me, kassett
  • Sade, Smooth Operator, 7"
  • Vangelis, Themes, kassett
  • Wendy Carlos, TRON Original Motion Picture Soundtrack, kassett
Jag fann ett namn i Paris. Jag åkte nedför en rulltrappa inuti Pompidou och läste upp och ner namnet på tillverkaren av rulltrappan. Saken var bara den att jag läste fel. Och ur felläsningen kom ett namn som jag ska ge till en av karaktärerna i min stora text, men även använda själv under musikprojektet. Namnet är Cinm. Jag vet inte om jag ska nöja mig där eller om jag ska lägga till en eller flera siffror eller ett efternamn.

Det är svårt att i korthet berätta om vistelsen i Paris. Jag kanske får återkomma till berättandet om den.

Igår var jag på Öppen Scen på Turteatern i Kärrtorp. Det var en fantastisk kväll: det började med en läsning av Sanningens vägar av Leffler, min gode vän Albin Werle höll ett megastrålande föredrag om robotars rättigheter, jazzkvartetten Lydia spelade och Presens Impro bjöd på den förmodligen roligaste improvisationsteatern jag någonsin sett. Mina ben vek sig av skratt. Det gjorde ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar