måndag 22 november 2010

174. min del av evighet

Inferno på Unga Dramaten

Förra helgen gick jag och Klara på teater. Vi såg Peter Weiss' Inferno i regi av min kompis Nils Poletti. Scenografin, sminket, musiken - super. Skådespelarna, regin - super. Men jag vet inte om jag förstår texten, framför allt slutet av den.
Min oförmåga att i text recensera pjäser förblir överlägsen förmågan att göra detsamma.
Det var däremot en mycket trevlig stund. En mysig lördagkväll. Jag och Klara promenerade till T-Centralen. Det var kallt och hon räddade mig från brunnarnas förbannelser.

Jag träffade 3 från 9B i lördags. Vi åt middag på Vapiano. Sen åkte jag vidare till Julias inflyttningsfest och träffade Tobias, Kristoffer, Said, Sara, Siri med flera. En del av oss åkte vidare till Strand och dansade en stund. Jag kom hem närmare 5.

Jag och Tobias sågs i onsdags och han åt på Chutney, sen gick vi till Högkvarteret och umgicks. Tidigare samma dag hade jag fikat med Jesper H som jag faktiskt också återsåg på Strand på ovan nämnda kväll. Vi hade det trevligt.

Jag läste nyligen ut Stellarernas angrepp av Olof Möller. I ryggsäcken/tygpåsen tar jag istället med mig den första delen av Appleseed.

Mitt huvud har gungat i dystra, litet avslagna tankar den senaste tiden. Men det är nyttigt och jag mår inte dåligt. Det är snarare skönt att känna såsom jag gör just nu.

Årets julsång verkar bli Bright Eyes med Art Garfunkel. Årets julbok är sedan dess publicering Äldreomsorgen i Övre Kågedalen. De fungerar säkerligen väldigt bra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar