tisdag 19 juli 2011

201. Alex & Alex

ALEX PÅ TULLY'S COFFEE, 17 JULI 2011

ALEX & ALEX

Häromdagen träffade jag Alexander och tog en fika på Tully's. Jag fick bland annat höra brottstycken ur den mycket intressanta boken Method av Dick Raaijmakers som jag skulle vilja läsa snarast möjligt. Jag använde min nyupptäckta fototeknik med förstoringsglas som extern lins och tog några bilder på Alex. Det blev många bra bilder. Senare hade jag nöjet att träffa Alexandra, Alexanders kompis som liksom honom studerar vid Gerrit Rietveld Academie i Amsterdam. Två fantastiskt trevliga Alex.

ANTIOÄNDLIGHETENS GENESIS


När Bronta lyckades urskilja den i fata morgana kamouflerade flocken famlade hon med handen efter mästaren och frågade: "Vilka är de där varelserna som kommer emot oss över fälten?" Och mästaren svarade: "Det är inte flera, utan en."

2 kommentarer: