onsdag 18 november 2009

71. halvfri

jag var ute på stan efter jobbet. jag blev betjänad av två speciella människor. den första var en otroligt professionell & hjälpsam & trevlig man på levi's i skrapan. jag har aldrig tidigare blivit bättre bemött eller känt mej mer uppmärksammad som kund. jag köpte ett par svarta 501 av honom. på sf sergel träffade jag kassörskan som sa till dom framför mej: "det blir 200 spänn, tack!"
jag hade aldrig hört någon bakom kassan använda ordet spänn förut så jag började skratta, men lyckades skratta färdigt innan det blev min tur. kassörskan sa att det finaste presentkortet var det med hjärta på & då blev jag tvungen att ta det för hon var ju så lustig. i sista stund ändrade jag mej dock till presentkortet med tack på. eftersom det är en födelsedagspresent så blir det roligare så.
en tant stod utanför tunnelbanespärrarna & hennes väninna hade redan smitit igenom. hon ropade viskande som tanter ibland gör.
"kom tillbaka" vinkade hon med ena handen. väninnan kom tillbaka till tantens sida av spärrarna.
"det är ju fel" sa hon & pekade mot den rullande remsan med ortnamn. vad hon inte förstod var att innanför spärrarna på t-centralen kan man ta sej till alla linjers perronger. dom två tanterna begav sej mot spärrexpeditören & vad som hände sen kan jag bara gissa mej till.
det bästa med dagen var dock att jag införskaffade en liten ryggsäck. jag ska aldrig mer använda andra typer av väskor.

1 kommentar: