tisdag 15 juni 2010

149. följ mej till glömska

i helgen var Patricia i Stockholm.
vi träffades vid Medborgarplatsen & gick pratandes till Skånegatan. vi satte oss på ett ställe & drack pratandes. vi pratade om mycket. vi gick vidare till Little Persia där vi träffade Lisa & Marianne & som vi lämnade med Tobbe & Hugo.

nu är jag hemma & förkyld. jag läser En dag i Ivan Denisovitjs liv av Aleksandr Solzjenitsyn. den har stått ytterst i bokhyllan en tid, men i söndags plockade jag fram den & läste ett par sidor. jag blev tidigt imponerad av det sätt på vilket Solzjenitsyn presenterar huvudkaraktären Ivan Denisovitj Sjuchov & dennes omgivning. det är som ett slags kombination av stillastående fakta & framåtskridande berättande. mycket effektivt & elegant.

efter vad jag har sett skulle jag säga att Tyskland vinner världsmästerskapen i fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar