måndag 28 juni 2010

153. svart halo kring den sista punkten

jag minns att jag & Daniel var ute & gick. vi såg Johannes Anyuru. jag visste vad hans namn var, men jag hade inte läst något av honom på den tiden. jag hade bara sett den där affischen för Abstrakt Rap. vi gick förbi, men vi såg honom. en stund senare stod vi vid Vasaplatsen & jag vinkade till en tjej på en avlägsnande spårvagn & hon vinkade tillbaka.
jag minns inte om det var senare eller tidigare, men Johannes var på Café Publik. där såg jag honom också.

rubriken kunde lika gärna ha varit Att se Anyuru.

jag måste under sommaren bestämma mej för vad jag ska göra med stora delar av resten av mitt liv. jag är 23 nu. fyller 24 i oktober. jag har ingen färdig utbildning. ett liv som lärare ligger i påsen för begrundan. lov att läsa & skriva på är plus. filmregissör? heltidspoet med vilket jobb som helst? studera? vad?
eftersom jag är osäker på hur världen kommer att se ut om 20 år så vet jag inte vilket val som leder fram till mitt mål. vilket är mitt mål? formulera en (realistisk) målbild!

alla råd & tips är välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar