måndag 30 augusti 2010

168. sömn av laser

PIL, Bondegatan.

En av de mest fiffiga tagsen jag sett är PIL. Jag gissar att det är en människohane som drar PIL. Jag tycker om den på grund av den invävda hyllningen till graffitikulturen som ordet har, och dessutom metadimensionen som uppstår med L:et som en pil. Stilistiskt enkel, men genomtänkt, en rentav praktisk tag.

Igår flög Zacharias och Anna till Paris. Jag ska hälsa på dem någon gång under det första året som de är där tillsammans. Det ser jag fram emot att göra. Det var avskedsstämning i helgen. I fredags var vi hos Morgan i Upplands Väsby: Jag, Zackie, Filip, Aidin, Arash och Morgan. Vi rappade över beats av bland andra Ratatat och MF DOOM. En rad som undslapp tändernas stängsel var: "Varför rappa när man kan knulla?"

Jag började läsa Play the Piano Drunk Like a Percussion Instrument Until the Fingers Begin to Bleed a Bit (1979) av Charles Bukowski och Städerna inuti Hall (2009) av Johannes Anyuru i lördags. Jag är snart färdig med den förra.
MUNNEN bjöd på en helt fantastisk spelning på Mother på Kulturhustaket på kvällen. Sen gick vi till Riche och såg Black Bug, som var riktigt bra live, men som till min besvikelse inte alls lät likadant på inspelningarna. Därefter tog jag, Zackie och Filip en promenad till Strand och träffade Anna och Maria plus en till tjej som avlägsnade sig innan jag hann hälsa på henne.

Jag är vänsterpartist enligt Svenska Dagbladets valkompass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar