tisdag 15 mars 2011

190. Ovan all eld

En av mina största influenser, 21 juli 2008.

Tidskriften Ordkonst tycker att min poesi är "häftig, den är absurd och hängiven och just precis lagom underlig för att man ska påverkas som läsare". De baserade sitt omdöme på en version av Det Sovande Huvudets Sköldar, som jag skickat in och som kommer att publiceras i nästa nummer av tidskriften. En äldre version av samma poem publiceras i nästa nummer av flum.
Idag fick jag tillbaka en avklarad tenta, det kändes väldigt bra. Dessutom sprang jag in i Fatima vilket resulterade i gemensam lunch. Sen besökte jag synagogan mellan Berzelii park och Kungsträdgården. Jag fick bära kippa på det nyrakade huvudet. Det var fint inuti synagogan och det var kul att hitta på någonting tillsammans med kurskompisarna.
Efter studiebesöket åkte jag till Mariatorget och gick till Café Sodom där Hedvig satt och skrev. Det var mycket trevligt att träffa henne igen. Vi gick in på Staffars Serier, där jag för första gången fick träffa Staffar. Han var en egendomlig men mycket trevlig figur med ett uppspelt, rentav hektiskt och spretande sätt att prata. Vi pratade om mutanter och dylikt.

Poesin går bra. Men jag är inte glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar