söndag 27 mars 2011

192. I alla riktningar splittrat mörker

Pleasure Trail, An Ominous Evening #2, Solna HQ, 26 mars 2011

I fredags var jag var Dark as a Dungeon på Café Mineur. Det var mysigt att de förvandlat underjordslokalen till en klubb. Det fungerade mycket bra. Alice och Alfred var med. Det var kul att träffa dem. Alfred läste upp fragment ur en av hans dikter och jag fastnade för "ett koagulerat hav". Olof var också där, vilket inte var så konstigt: hans band Molemen skulle ju spela där.

Igår var jag på Solna HQ och såg Dan spela som Pleasure Trail. Han körde ett glänsande set och avslutade med allsång till en cover av Beyoncés Halo. Jag tog över 150 fotografier under spelningen, och merparten blev riktigt schyssta.

Den 15 april är sista dagen att skicka in ansökningsproverna till Biskops-Arnös skrivarkurs. Jag tänkte bifoga två eller tre poem och en kortare novell samt ett par inledningar till berättelser. Min idé är att klä prosan i science fiction. Jag ska försöka skriva ihop allt den här veckan, för då kan jag passa på att skicka in samma material till Ordkonst, som har deadline för nästa nummer den 4 april. Jag ska också försöka göra en stor del av materialet scenvänligt så att jag kan använda det den 19 april på slamet.

Boken jag läser nu, Hinduismen. Historia, tradition, mångfald av Knut A. Jacobsen, är mäkta intressant. Det finns omåttligt mycket inspiration att hämta från hinduismen. Dessvärre verkar delkursens föreläsare försumma ämnet genom brist på engagemang, vilket är mycket tråkigt att bevittna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar