söndag 2 augusti 2009

1. sista dagen av ledighet

jag har arbetat med min upplaga av svenska akademiens ordlista över svenska språket sedan februari & har snart kommit halvvägs. det här är min sista dag av ledighet & jag har inte hunnit lika långt som jag hade tänkt mej. nu siktar jag på att färdigställa nedskrivandet av SAOL & sorteringen innan nyår.
jag hoppas bli färdig med urklippen från illustrerad vetenskap innan augusti är över. det är den närmsta etappen, därefter fortsätter jag med M.
jag ska försöka att alltid ha en bok i ryggsäcken, att läsa på bussen, under lunchrasten eller i väntan på något. imorgon bitti stoppar jag ner bruno k. öijers samlade dikter. jag har fortfarande inte lärt mej tycka om hans sätt att framföra sin poesi, men jag gillar mycket i texterna.
ikväll ska jag till kulturhustaket & se diskodrift spela. det blir en intressant avslutning på 5 veckors ledighet.

3 kommentarer:

  1. Jag får väl bli den första att kommentera, då!

    Tiden går så snabbt, känns som att det var en vecka sedan du sa att du skulle ha långledigt! Och snart flyttar jag.

    /V

    SvaraRadera
  2. Vad jobbar du med, gubbe lilla?

    SvaraRadera