måndag 10 augusti 2009

8. dröm om en hamn

jag vaknade nyss ur en dröm där jag, min bror & våra vänner befann oss i en hamn. vi väntade på en båt som skulle ta oss till en ö. i samma hamn förberedde en barndomsvän till oss en båt tillsammans med hans familj. jag, min bror & våra vänner hade bestämt att busa med honom. jag minns inte vad buset var.
jag & en ung kvinna tog en liten promenad längs med kajen & såg på avstånd min barndomsvän & hans familj i syssla. jag & kvinnan samtalade när jag såg att båten lagt ut & att min bror & våra vänner satt på den. jag sprang mot båten & ropade till min bror. han svarade att jag kunde vänta på nästa. jag tänkte att då måste jag berätta för vår barndomsvän om buset & åka med honom & hans familj ut till ön. kontentan av drömmen kanske liknar svaret till mos defs gåta i 16 blocks.
innan vi somnade igår hade jag & min bror en diskussion om universum. jag tänkte på korvteorin, men även den förutsätter att universum är evigt. hur kan något vara evigt? kontra hur kan något uppstå ur intet? kanske är det inte ens det vi ska fråga oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar