torsdag 3 september 2009

25. tre & fyra

tre & fyra.
igår var jag på east street tattoo & fixade två. jag kom dit vid 5 i 17. julia kom några minuter senare. vi satt utanför en stund & pratade. cirka 20 över 17 fick jag komma in till paul. dom hade skaffat sängar, så den här gången fick jag ligga ner, vilket var mycket skönare än att sitta.
3 & 4 tillhör samma serie som 1 & 2. jag har ritat alla själv: 3 av dom under en lektion på stockholms filmskola, den sista gjorde jag hemma med dom andra som stilförebilder. allt kan tolkas hur som helst, men jag tänkte dela med mej av vad figurerna betyder för mej.
  • den övre (#3) är en sträcka med två punkter. den säger att det fortsätter, även om man inte ser längre än till punkten.
  • den nedre (#4) är två saker: en punkt på ena sidan av ett berg, som ska ta sej över berget för att komma till en punkt på andra sidan av berget. för att sedan därifrån uppleva ett lugn. den är också rum & tid, med två punkter som möts i änden av triangeln.
det är ett medvetet val att strecken inte är helt raka. jag tycker att krokiga streck ser mer levande ut.

1 kommentar:

  1. det finns ju inga rak linjer i naturen. det måste vara därför krokiga streck ser mer levande ut.

    SvaraRadera