onsdag 16 september 2009

34. det största tänkbara

jag började nyligen begrunda det största tänkbara. för att uppnå det största tänkbara är det en stor fördel om man kombinerar dimensioner, som exempelvis tid & rum. om vi tänker oss ett rum kan det naturligtvis vara gigantisk i sej självt, men tillför man dimensionen tid så kan samma rum bli enormt mycket större, då rummet för varje ögonblick multiplicerar sej självt.
poetiskt är det en nyttig övning & ett vackert förled till att påstå att någon eller något är än större än det man målat upp.
på lördag har julia inflyttningsfest, alice har villafest & cecilia har födelsedagsfest. jag vet ännu inte var jag ska närvara & i vems sällskap. alice har sagt att jag får ta med mej kompisar, jag antar att julia i någon mån också skulle tillåta det, däremot är det svårt med sånt på en födelsedagsfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar