onsdag 9 september 2009

30. vilse i väderstrecken

south of no north.
jag läste ut bukowskis south of no north igår kväll. det är en samling korta berättelser som kom ut 1973, två år efter post office. dom flesta berättelserna var dåliga, då & då dök det upp någon finurlig dialog eller något extra fint formulerat, men det var mycket skitsnack. ibland dök det upp en berättelse med lustig sluttvist. några av berättelserna knyts samman med passager ur post office, vilket får mej att förmoda att det är mycket självbiografiskt material. jag skulle vilja spana in bukowskis poesi. jag får ta mej an det senare.
härnäst blir det till att läsa ut 1984. & därefter läsa ut så talade zarathustra. & när jag är färdig med dom har jag i princip skrapat mej ren från påbörjade, men inte avslutade läsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar