tisdag 6 april 2010

130. på klassresa till fredrik vaneks inre

jeff bridges i tron (1982)
idag skickade jag in en version av det sovande huvudets sköldar till en rad olika tidskrifter, bland annat arbetaren, ordkonst & ett lysande namn. jag läste poemet på fyren i fredags & om man är intresserad kan man höra läsningen på min myspace.
i lördags umgicks jag på stan med jacob. på burger king pratade jag med carl-michael edenborg. igår var jag på café sodom med cecilia. det var trångt & varmt, men mysigt. jag ska tillbaka dit imorgon bitti & fika med sissel.
på vägen till jobbet idag gick jag in på h&m för att köpa kalsonger. jag köpte M. väl framme på jobbet märkte jag att det var fel storlek. men sen finns det ju en regel för underkläder & öppet köp & byte. jenny kom på ett sätt att lösa situationen & nyss kom jag hem med rätt storlek. det är ett smart författardrag att inte berätta hur det gick till, säger någon.
jag ska försöka få färdigt mitt brev till sofia till imorgon.
tyvärr rakade jag mej med rakhyvel imorse. jag hoppas att jag aldrig gör det igen. det är obehagligt & naket att inte ha något skägg. man blir förstås lite len, men det väger inte upp nakenheten.
någon dag i närheten av nuet ska jag se tron (1982).

2 kommentarer: