söndag 18 april 2010

134. den blygsamma flamman i papperstemplet

jag kom just hem från åke & kerstin. dom skänkte en uppsjö till mej. i kartongen & på rummet ligger nu en förstaupplaga av gunnar ekelöfs non serviam, anders olssons ekelöfs nej, eyvind johnsons kommentar till ett stjärnfall bland gustaf philip creutz, erik johan stagnelius, jaques werup, en bok om caravaggio, en om hieronymus bosch, en om michelangelo & en massa andra papperstempel. jag är tacksam.
jag skulle vilja se the cure for insomnia (john henry timmis IV, 1987), som man kan läsa mer om här! jag skulle även vilja läsa poemet.
jag såg once upon a time in the west (sergio leone, 1968) för första gången igår. den är stiligt filmad, snyggt berättad & smyckad med ennio morricones musik. #23 på IMDb:s top 250.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar