lördag 10 april 2010

131. en vanlig pojke med ett svärd

alla kärlekar är döda. jag hatar ordet kärlek. love är bättre.
igår såg jag precious: based on the novel push by sapphire (lee daniels, 2009). jag tycker att mo'nique gjorde sej förtjänt av sin oscar. det var en mycket rörande film. den fick mej att tänka på fritzl. jag såg också ninja assassin (james mcteigue, 2009), den klart sämre av dom två filmerna.
idag var jag på myrorna i ropsten med julia & said. jag köpte en kassett för 5 kronor. på framsidan står det "DE KOM IFRÅN RYMDEN" & på baksidan står det bland annat "Rymdäventyr för barn från 5 till 12 år". jag hoppas att jag kan hitta något av samplingsvärde när jag lyssnar igenom den.
nu ska jag slänga ihop middag & sen läser jag nog lite vergilius.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar