söndag 2 maj 2010

139. dagen jag uppfann dom stora krigen

han i rummet.
imorse var jag på närakuten & diagnostiseras med luftvägskatarr. det var dumt av mej att arbeta hela veckan med hostan. jag borde ha uppsökt hjälp tidigare. imorgon ska jag stanna hemma från jobbet & låta antibiotikan & hostmedicinen verka.
jag tittade på tre avsnitt av he-man and the masters of the universe (1983). barndomen gjorde sej påmind. jag minns det som att jag & min bror var på solbrännan, som mammas & pappas kombinerade solarium & skönhetssalong hette. pappa hade hundratals VHS i ett par skåp. jag tror att det var där som vi först såg he-man. eller så var det någon TV-kanal som visade serien. vi måste ha sett många avsnitt eller samma avsnitt många gånger, för åtminstone jag minns allt med klarhet.

idag uppfann jag dom stora krigen, en del av berättelsen i min bok. 11 av 24 kapitel är namngivna nu. antalet luckor i historien minskar.

2 kommentarer:

  1. Mycket bloggande nu när du är sjukskriven! Krya på dig kompis.

    SvaraRadera
  2. Krya på dig = skriv färre inlägg! Önskemål noterat.

    SvaraRadera