lördag 1 maj 2010

137. astmaljus

cindy morgan & jeff bridges.
nu har jag sett tron (steven lisberger, 1982). jag tyckte om den. det är en vacker datasaga. jag skulle vilja se hur dom bar sej åt för att göra filmen. jag skulle också vilja se tron legacy (joseph kosinski, 2010).
jag har haft hosta i en vecka nu. när jag hostar blixtrar det i huvudet. jag dricker quilla simplex, men jag vet inte om det är den bästa lösningen. egentligen borde jag gå till vårdcentralen, men jag har inte så mycket pengar, så jag hoppas att hostan retirerar i helgen.
på grund av hostan spenderade jag valborg ensam hemma, med lite gilgamesh & science fiction. inte så tokigt. om jag mår bättre imorgon ska jag åka in till medborgarplatsen & heja på universumsförbättrarna.
imorgon blir jag helt färdig med gilgamesheposet, vilket leder till avslutandet av läsningen av södergrans samlade dikter & vidare till aeneiden. jag ska försöka hålla mej till en bok i taget, men i nuläget har jag påbörjat minst 5 böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar