lördag 15 maj 2010

142. vi som är shiva

efter en behaglig dag på jobbet åkte jag till dieselverkstadens bibliotek & hyrde mass effect 2. jag spelade in en låt med niklas' iphone & applikationen i am t-pain. det var riktigt roligt.
när jag hade varit hemma en stund såg jag att maja hade lämnat ett meddelande. jag tog en dusch & åkte till debaser medis. där träffade jag fredrik åkerberg & oskar nordin. vi pratade en stund & oskar bjöd mej på ett glas jos. fredriks flickväns kompis imponerade med sitt breda register av dialekter. jag träffade också henrik ekholm & vi diskuterade film en stund. plus jacob, erik, emma, helena, clea.
vädret under den senare delen av kvällen var något utöver det vanliga. jag har aldrig sett medborgarplatsen så vacker som den var när jag & jacob gick mot slussen. en tät dimma hade lagt sej över platsen & alla gatuljus med mera såg magiska ut. vi stannade till vid björns trädgård för att absorbera ögonblicket. senare, på bussen hem, regnade det & i gatans vatten reflekterades gatuljusen. det var vackert.
jag hoppas få träffa zackie imorgon, men jag måste också måla & helst blir färdig med alla målningar.
vi som är Shiva
vi det sista

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar