tisdag 13 juli 2010

157. en dröm inuti tårarna

inatt drömde jag en dröm som fick mej att vakna i tårar.
platsen för drömmen var en livsmedelsbutik. jag satt i kassan & två kassor bort stod min närmsta chef & inskolade en nyanställd tjej som hade med sej sin mamma. tjejen var mycket nervös. hon började gråta & påstod att hon inte klarade av situationen. till höger om mej fanns en kassör som just tog hand om en kund. ungefär här träder en äldre dam fram till min chef & frågar efter pengar. det kanske var växel. jag sade att jag hade hos mej & hon kom till min kassa. hon ställde sej alldeles bredvid mej, på min vänstra sida, inne i kassörens område så att säga. jag böjer mej ner för att leta rätt på pengar under kassan. då hör jag min chef utbrista "nej! nej! nej!" & damen omfamnar mej & drar mej snabbt därifrån, men hon hinner bara dra i en sekund för sen kommer något & drar i henne med enorm kraft. vi far ut ur butiken, men vinkeln är ur varelsernas ögon, så det går inte att urskönja hur dom ser ut, men jag ser mej själv & damen sprattla hjälplösa & oförstående. vi far ut ur butiken, in i en lastbil & sen vidare. lastbilen var bara en tunnel. samtidigt som det här sker springer kassören från den andra kassan ut ur butiken med onaturlig fart & vidare in i lastbilen där han hoppar & flyger med händerna före som Superman & stöter bort varelserna med sina knutna nävar. jag & damen faller djupare ner i mörkret. jag vet inte om kassören lyckades rädda mej eller om jag föll ner i mörkret, till varelsernas boning. jag vaknade här. i tårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar