söndag 18 juli 2010

158. ljusets största bedrift

det har varit en hektisk period... på gott & ont.

jag tog tåget till Göteborg lördagen den 10:e. det var mycket varmt & jag satt på solsidan. det besvärliga var egentligen inte det faktum att solstrålarna retade mej, utan att det äldre paret som satt framför mej vägrade öppna fönstret på grund av draget som då skulle uppstå. jag tappade koncentrationen i hettan & lyckades på grund därav endast läsa 4 sidor av Aeneiden på vägen ner.
när jag hade anlänt till Göteborg strosade jag omkring i stan i väntan på Maja. telefon. jag satte mej på Kungsgatan & läste Aeneiden & en stund senare möttes vi vid Domkyrkan. jag blev glad av att se henne.
vi åkte hem till Maja i Hagen.

vad som hände sen återfinns i mina memoarer.

igår hade jag nöjet att för första gången på åratal umgås med Jens Sjögren. vi gick & pratade en god stund innan vi beslutade oss för att besöka Café Hängmattan. Gavin dök upp & gjorde sitt bästa för att få oss att komma till Trädgården & Riche på kvällen. vi lämnade Hängmattan för att fritt vandra omkring på Södermalm.
fötterna förde oss till Mariatorget. vi genomsökte Stadsmissionens bokavdelning där jag fann Ingen människa är en ö av Sture Linnér & Humanoidupproret av Olof Möller. därefter promenerade vi mot Slussen där Jens tog sej en kaffe & vi slog oss ner på trappan med utsikt över Ryssgården. vi diskuterade litteratur, tid & det svindlande i dom stora men ack så nödvändiga frågorna. middagen avslutade vår diskussion & vi tog farväl av varandra.
jag åkte hem & åt en tallrik yoghurt med bananskivor. sen åkte jag hem till Lisa i Björkhagen. där fanns också Daniel, Karin, Amanda & Astrid. vi lekte den där leken där man skriver något på en lapp som man sedan tejpar fast i pannan för att till slut gissa sej fram till vad det står på lappen.
lite senare for vi till Trädgården & såg Amber Oak & Happiness spela. jag blev inte särskilt imponerad av något av banden. det var ganska trevligt ändå: platsen är vacker & jag träffade en massa människor - däribland Maja.

vad som hände sen återfinns i mina memoarer.

nu är det en vecka kvar av semestern. jag ska ta mej fan hinna färdigt med SAOL. jag är på sida 539 nu. 527 sidor kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar