söndag 25 juli 2010

162. i en framtid där årtalen är femsiffriga

Wakefields bokdebut.

igår läste jag Some They Can't Contain av Buddy Wakefield. han påpekar själv i introduktionen att han "boast(s) no claim to being a page poet" & efter att ha läst boken inser jag att han verkligen lämpar sej bäst som scenpoet. det var i & med Flockprinter som jag upptäckte Wakefield. jag tycker fortfarande att det är hans bästa stycke, men Hurling Crowbirds at Mockingbars förtjänar ett hedersomnämnande & likaså versionerna av My Town & FlockprinterRun on Anything (Strange Famous Records, 2006). vissa stycken fungerar som enbart text, men helhetsintrycket blir fattigt. jag anser att texterna i boken är i behov av Wakefields framförande för att nå ända fram.

idag hann jag arbeta mej fram till N i SAOL. nu återstår det bara 498 sidor.

jag, David & Lucas såg just Orgazmo (Trey Parker, 1997). det var bland det sämsta jag har sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar