onsdag 28 juli 2010

163. neonhinna över förstaden

februari 2009 - juli 2010

tack vare en bonus från jobbet kunde jag tidigare än planerat införskaffa mitt livs första gymkort igår. imorgon ska jag dit för ett första pass. jag tänker fortsätta springa ett par gånger i veckan & gymma minst 3 gånger i veckan. jag tänker dessutom från & med nu vara ännu mer noggrann med vad jag äter & dricker. jag ska vara konsekvent med min astmamedicin & skriva på boken minst en timme per dygn.

idag var jag på Nordins Papper & Kontorsmaterial i Söderhallarna & köpte en vit pärm plus plastfickor. dessa förvandlade jag senare till Dataregn: Anteckningar 2. jag har kommit en bit på vägen nu. jag ligger på sidan 578 i SAOL.
när arbetet med SAOL är över ska jag fixa den gyllene trion: Homeros & Vergilius & Dante, sen ska jag börja sortera in alla anteckningar i bokens 24 avdelningar. men innan jag kan färdigställa den är det ett par böcker som jag känner att jag måste ha läst: Bibeln, The Lesser Key of Solomon, Paradise Lost, Faust, Myths from Mesopotamia, Cărtărescus Orbitór-trilogi & en drös till som jag inte minns namnet på just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar