onsdag 20 januari 2010

108. rörelse utan riktning

idag läste vi ricœur. jag kände mej dum. vi hade cirka 40 minuter på oss. jag ska förbereda mej väl inför nästa föreläsning & upprepade gånger läsa richards, beardsley & wimsatt, brooks, schorer & booth. föreläsningen kommer att behandla nykritik & nyaristotelism.
ikväll ska jag läsa ricœurs essä & aeneiden. det är nödvändigt för mej att väldigt snart bli betydligt klipskare. jag fick fördjupningsområdet som jag hade som förstaval: svensk litteratur under mellankrigstiden. det var tur. då riskköpte jag rätt kurslitteratur.
jag skulle vilja återgå till en punkt i gårdagens inlägg, nämligen den angående den unga kvinnan. idag stod hon och hennes väninna utanför tegelbyggnaden som har ett namn med begynnelsebokstaven M om jag minns rätt. när jag kom gående nedför trappan mot parkeringen tordes väninnan ha sagt något rörande mej, varpå den unga kvinnan vände sej om & tittade på mej. jag har ingen aning om vad som sades, än mindre vilka deras tankar var. det är inte omöjligt att jag minns fel, men det är såhär jag minns det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar