söndag 6 december 2009

83. light taggers

inatt träffade jag maxim & erwin vid slussen. sen begav vi oss mot eriksdalsbadet för att där möta dom som skulle ta oss till tunnelfesten. vi följde anslöt oss till skaran & promenerade längs årstaviken tills vi kom till rälsen. polisen var där & dom stod i begrepp att köra ut alla ur tunneln. vi hängde kvar där en stund hänförda av allt folk. vi stötte ihop med melina & hennes väninna. vi började tillsammans promenera därifrån. maxim frågade om ett gäng på en parkbänk skulle följa med på efterfest & i brist på annat att göra anslöt sej dom till vår skara. när gänget senare valde att strunta i efterfesten tog jag samma tåg som dom mot slussen. där satt vi ett tag & bekantade oss. något senare tog vi farväl av varandra & jag åkte hem & såg färdigt aliens.
jag skulle vilja få tag i mina nya bekantskaper. dom heter elis, siri, daniel eller david, sen ett namn som jag inte minns & ett annat som jag inte vet hur man stavar.
när vi gick från tunnelfesten till skanstulls tunnelbana så fick jag en idé. den kanske gör sej bäst som novell. hursomhelst handlar det om light taggers, något som jag helst inte vill kalla ljusklottrare eller ljustaggare på svenska. dessa light taggers har feta märkpennor som innehåller ljus i flytande form. med dessa taggar dom väggar & annat med ljus. i samhället i novellen är det olagligt att göra så. det är alltid natt & the light tags saneras & försvinner. light taggers sätter ljus på väggar för att slåss mot mörkret. jag använder taggarkonceptet mer för att framhäva personer som gör saker som gör världen nyare än för att ge någon eloge åt taggare. kanhända gör jag ett försök att skriva novellen på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar