söndag 13 december 2009

87. försenade röksignaler

jag vill höra edans echo party, det påstås dock att den är slutsåld. jag vill se synecdoche, new york. jag borde utnyttja mitt cinemateketmedlemskap mycket bättre. jag tänkte leta efter vangelistolvor på onsdag eftermiddag. det är dumt att använda ordet "middag" när man syftar på måltiden som för min del intages vid 19-tiden. lite klokare är det att använda ordet "middag" när man syftar på mitten av dagen. fast särskilt klokt är det ändå inte. vore man riktigt klok skulle man komma på nya ord för båda. jag tänkte dela med mej av ett litet stycke ur äldreomsorgen i övre kågedalen:
Han släckte TV:n å bar in mä i kammarn, kravlade över boktravarna. Varsamt bädda han ner mä i urinsängen. Pussa nattinatt på pannan, la sä själv, å tacka för de som hade vare. Utanför fortsatte allt som förut. De ä värre än man kan tro. De kom ju allti en morronda, hur djupt man än sov, hur bra man än har nä.
jag gillar speciellt "släckte TV:n" som vore den i första hand en ljuskälla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar