onsdag 9 december 2009

85. skäggets år

jag sitter med en liten kopp glögg & lyssnar på 1900 & läser den trettonde sången av odysséen. igår gjorde jag det stora misstaget att raka av mej allt skägg. jag har nu snaggat hår & inget skägg. men nu börjar det sista försöket till långt hår & skägg. om några timmar kommer det att ha gått ett dygn sen rakningen. genom att föra anteckningar om hårväxten kommer jag kunna dokumentera hur lång tid det tar & reflektera kring impulserna till att klippa av delar av skägget eller håret. förhoppningsvis kommer jag att lyckas den här gången.
imorgon ska jag till högkvarteret med kalle, julia & dan. på fredag är det mejans julfest & på lördag är det ungaturs femårskalas. jag kommer att se ut som en förbannad idiot, men tiden bjuder inte bättre för den dumme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar