lördag 12 december 2009

86. i brist på rubrik

jag har läst ett sextiotal sidor i nikanor teratologens äldreomsorgen i övre kågedalen nu. det är en fascinerande bok & teratologen är beläst & egensinnig & jag stryker över en massa saker med min staedtler. jag ska läsa hela dagen imorgon & förmodligen är jag färdig någon gång under nästa vecka. ett smärre problem är att få tag i uppföljaren: förensligandet i det egentliga västerbotten. jag ska fortsätta fiska efter den på tradera.
igår var det mejans julfest & ikväll är det 5-årskalas för ungatur, men jag har känt mej förkyld & skiten med skägget & håret har i kombination med äldreomsorgen bara fått mej att vilja vara hemma & läsa.
det bästa som hände mej idag var snön som kom från ovan & att grannen kom över & ville ha hjälp att ta ner ett pipande brandlarm från taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar