lördag 19 december 2009

93. björnen med tentakler

foto taget vid frukost.
snön fortsätter falla & graderna sjunker. när jag gick till coop igår kväll kände jag näshåren stelna till. jag älskar det här vädret. nu sitter jag dock inne på rummet & lyssnar på cocteau twins & läser teratologen. boken varvar sexscener & våldsbrott & mord med naturskildringar såsom denna:
Ett streck sädgäss flög in i den lågtstående solen å brann som störtade änglar. En tromb me ursprung i dom bottenlösa fångstgroparna nedom Björnhusberget vispa den vindstilla sommarskymningen.
få författare bjuder mej sån prestationsångest som teratologen. jag har bara ett trettiotal sidor kvar. jag blir klar idag. ikväll ska jag & bror se nån film. jag har ingen lust att gå ut. det finns massor av ställen att åka till, men jag är inte färdig med mej själv än.
i urskogen bodde vitbjörnen med osynliga, halvmateriella tentakler. han skickade dom ut i världen. det var vindarna från norr. vid varje väderstrecks ände bodde ett djur & i närheten av det - ett folkslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar