onsdag 23 december 2009

96. flytande tangenter

edans senaste.
vid lunchtid åkte jag till record hunter för att diskutera echo party. dom hade en tacksam lösning, vilket var att gå ner i deras källare & polera skivan. efter några minuter fick jag min skiva i utmärkt skick. jag köpte en biljett till nyårsfirandet på färgfabrikens kafé. sen åkte jag & skaffade staedtlerpennor, färgat papper & pratade med rasmus vid medborgarplatsen. något senare träffade jag zacharias vid åhléns city. vi gick in i en skoaffär & jag köpte ett par riktigt schyssta skor. sen gick vi till kulturhuset & spanade in shirin neshat. det tilltalade varken mej eller zacharias. vi gick till gamla stan, men mineur skulle precis stänga, så vi satte oss på mazarin & samtalade över varm choklad & latte.
under dagens resor har jag läst raymond queneaus stilövningar. vid ett tillfälle kunde jag inte hålla mej för skratt & kände mej halvstörd där jag satt i tunnelbanevagnen. innan allt det här började var jag på coop & hämtade nu var det 1914 av eyvind johnson, som ingår i kandidatkursen. jag lyckades hitta den på tradera för 20 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar