torsdag 17 december 2009

92. förändringar i snön

den sextonde decembers fönster.
jag känner mej judas, men den här gången sände herren fler söner & döttrar. det känns inte alls som att jag går i medvind, det känns mer som att snöflingorna är ett regn av pilar från lilleputters bågar i försök fälla den flyende gulliver.
tidigare ikväll träffade jag maryam. vi gick för att äta på kebabstället bredvid abf på sveavägen. said & maxim gick förbi utanför & jag knackade på rutan & dom kom in en stund & pratade. sen sågs vi allihop på olofs vernissage.
jag ska ta mej tid för att sortera kläder i helgen & verkligen bara behålla det nödvändigaste. resten ska jag försöka sälja för att få ihop lite pengar till kurslitteratur & hyra.
jag har aldrig sett stockholm såsom det ser ut nu. snöfilten passar bra. jag såg snökronan på globen. den hängde som en för liten presenning från toppen.
jag, lucas & staffan såg john carpenters escape from l.a. (1996) ikväll. i en av scenerna flyger en transvestit (pam grier) över en guevarakopia (georges corraface) samtidigt som den enögde snake plissken (kurt russell) i läderkläder skjuter vilt omkring sej. jag skrattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar