söndag 20 december 2009

94. denna verklighets härskarinna

jag ska ge mej ut & jaga en dröm snart. jag ser en scen i huvudet: en gigantisk häst i skiftande färger galopperar mot solen (ungefär som i chosen one av smog) & jag rusar efter den med ett hundratal meter långt rep. vi skyndar genom det platta landskapet. den gigantiska hästen är min dröm & jag vill rida den.
jag har läst ut äldreomsorgen i övre kågedalen & insett att det är något av det bästa jag läst. jag sitter & avslutar läsningen med appendixet minnen av morfar. jag har fastnat för cocteau twins & i synnerhet cherry-coloured funk & i wear your ring från heaven or las vegas (1990) som dan har tipsat om.
på tisdag eftermiddag börjar min julledighet, vilket innebär en massa läsande. jag ska försöka hinna avsluta så talade zarathustra & odysséen, läsa aeneiden, den gudomliga komedin, faust, ögats historia & existensialismen är en humanism. förmodligen är det lite optimistiskt, men så ser planen ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar